Rynek pracy

Do kiedy przedsiębiorcy powinni mieć adres do e-Doręczeń?

Do kiedy przedsiębiorcy powinni mieć adres do e-Doręczeń?
Zdjęcie: gov.pl

Przedsiębiorcy, którzy są zarejestrowani w CEiDG lub KRS będą musieli mieć adres do e-Doręczeń.

Czym są e-Doręczenia?

To usługa, która umożliwi Ci wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji w formie elektronicznej. Od e-maila różnią się tym, że:

  • mają taki skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru,

  • zapewniają identyfikację nadawcy i odbiorcy.

Kto musi korzystać z e-Doręczeń?

Twoja firma będzie miała obowiązek korzystania z e-Doręczeń, jeżeli jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEiDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też inne podmioty niepubliczne wpisane do rejestru przedsiębiorców KRS, na przykład fundacje i stowarzyszenia.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę?

Firmy, które zarejestrowały działalność przed 1 stycznia 2025 roku w:

  • CEIDG – muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku

  • KRS – muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.

Firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają adresy i skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji.

Uwaga! Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, muszą stosować e-Doręczenia od 1 stycznia 2025 roku. 


Źródło: gov.pl, biznes.gov.pl



Zobacz także


Czytaj również