Czym są e-Doręczenia?
To usługa, która umożliwi Ci wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji w formie elektronicznej. Od e-maila różnią się tym, że:
-
mają taki skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru,
-
zapewniają identyfikację nadawcy i odbiorcy.
Kto musi korzystać z e-Doręczeń?
Twoja firma będzie miała obowiązek korzystania z e-Doręczeń, jeżeli jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEiDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też inne podmioty niepubliczne wpisane do rejestru przedsiębiorców KRS, na przykład fundacje i stowarzyszenia.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę?
Firmy, które zarejestrowały działalność przed 1 stycznia 2025 roku w:
-
CEIDG – muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku
-
KRS – muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.
Firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają adresy i skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji.
Uwaga! Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, muszą stosować e-Doręczenia od 1 stycznia 2025 roku.




















