Wszystkim zainteresowanym przedsiębiorstwom przekazano pełną dokumentację analityczną oraz techniczną, niezbędną do podłączenia ich systemów do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).
- Nowa usługa została stworzona z myślą o potrzebach branży transportowej, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Firmy mogą teraz masowo i automatycznie wysyłać zapytania do systemu CEPiK, podając dane kierowcy (imię, nazwisko oraz numer blankietu wydanego w kraju prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem) - informuje Ministerstwo Cyfryzacji.
Przedsiębiorstwa w odpowiedzi kluczowe informacje, takie jak:
- rodzaj oraz zakres uprawnień kierowcy,
- data ważności uprawnień,
- data ważności dokumentu,
- seria i numer blankietu;
- informacje o zatrzymaniu dokumentu, jeżeli dokument pozostaje zatrzymany.
- Ministerstwo Cyfryzacji będzie kontynuować działania wspierające rozwój i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w sektorze transportowym. Projekt ma zapewnić przedsiębiorcom wygodny dostęp do wiarygodnych danych, co pozwoli zwiększyć efektywność kontroli uprawnień kierowców i tym samym bezpieczeństwo ruchu drogowego - podaje resort.






















