iKalisz.pl reklamy
rotator reklamuj się w gazecie internetowej iKalisz.pl


Informacje z pierwszej ręki z policji i straży pożarnej w Kaliszu.

PARTNERZY - Fundacja Legalna Kultura

PARTNERZY - Zespół wyścigowy KM RACING TEAM

Tematy artykułów ważne dla rolników i mieszkańców wsi w powiatu kaliskiego.

Znajdziecie tutaj bardzo ciekawe oferty na temat pracy w lokalnych firmach powiatu kaliskiego.



iPomagamy - wspieraj naszą zakładkę aktywnie

Autopromocja - Masz temat? Napisz list do naszej redakcji!
Ciekawostki

Premiera gry internetowej stworzonej przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Kaliszu

2020-10-26 10:00:37

W ramach programu "Kultura w Sieci" Miejska Biblioteka Publiczna w Kaliszu stworzyła grę internetową skierowaną do młodzieży ostatnich klas szkół podstawowych.

Wcielając się w postać polskiego podróżnika Stefana Szolca-Rogozińskiego, gracze udają się w wirtualną podróż, w której poznają historię odkrycia Kamerunu. Oficjalna premiera gry odbędzie się 26 października 2020 r. i towarzyszyło jej będzie spotkanie on-line z twórcami.

 

Kultura dostępna w sieci

Ograniczenia wynikające z pandemii zmusiły kadrę kultury do niemal całkowitego przeniesienia swoich działań do świata on-line. Korzystając ze wsparcia zorganizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w formie programu “Kultura w sieci”, biblioteka w Kaliszu stworzyła edukacyjną grę internetową, opartą na historycznych materiałach źródłowych.

Pomysł na stworzenie gry online narodził się z chęci przedstawienia losów kaliskiego podróżnika w angażujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób. Gra łączy więc kontekst historyczny ze współczesnym, zabawnym stylem narracji i elementami znanymi młodzieży ze świata wirtualnego, np. okienkiem czatu, za pomocą którego Szolc-Rogoziński komunikuje się z napotkanymi podczas podróży postaciami.

 

Link do gry (aktywny 26.10, od godziny 20,00): https://zkaliszadokamerunu.pl

 

Nauka historii przez zabawę

Na bazie informacji i zdigitalizowanych dokumentów przygotowanych przez pracowników biblioteki stworzono wielowątkowy scenariusz z podziałem na cztery etapy podróży: XIX-wieczny Kalisz, Paryż, rejs po oceanie, Afryka. W każdym z nich gracz, sterujący postacią podróżnika, musi zmierzyć się z zadaniami, do których wskazówki odnajdzie w archiwalnych zdjęciach, mapach oraz stworzonych przez bibliotekę podcastach.

- Dodatkowo, przedpremierowo, biblioteka zorganizowała międzyszkolny turniej, w którym uczniowie walczą o pierwsze miejsce w rankingu. “Zróbmy coś do sieci o naszym Szolcu, powiedzieli bibliotekarze” - wspomina początki przedsięwzięcia Robert Kuciński, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.

- Pomyślałem wtedy o stworzeniu gry dla młodzieży, dla której świat wirtualny jest naturalnym obszarem poszukiwania i zdobywania wiedzy oraz o tym, że gra może być atrakcyjnym narzędziem pomocniczym dla nauczycieli historii czy geografii. Wiedziałem, że mogę liczyć na Monikę Sobczak-Waliś i Arkadiusza Błaszczyka, którzy już wcześniej popularyzowali postać podróżnika z Kalisza i znają jego życiorys na wyrywki. Wystarczyło znaleźć ciekawą internetową narrację i ludzi, którzy ją dla nas stworzą - dodaje dyrektor Kuciński.

 

Kulisy realizacji

Całość wirtualnej przygody została zaprojektowana w stylistyce nawiązującej do ilustracji książkowych, co tworzy pomost pomiędzy światem cyfrowym a rzeczywistym.

Współautorem projektu jest warszawskie studio programistyczne Panowie Programiści, które specjalizuje się we współpracy z branżą kultury. Panowie Programiści odpowiadali za zaprogramowanie gry oraz koordynację prac na wszystkich etapach realizacji: stworzenie konceptu, kreacji oraz development. Layout gry, autorskie ilustracje oraz user experience został opracowany przez zespół Sparing Digital Consulting.

- Podczas pracy nad konceptem kreatywnym gry zależało nam na stworzeniu wyjątkowego doświadczenia użytkowników. Każdemu elementowi wirtualnej podróży, od ilustracji, po towarzyszące postaciom efekty dźwiękowe, poświęciliśmy maksimum uwagi i zaangażowania - mówi Adrian Hołota, współzałożyciel studia Panowie Programiści i Sparing Digital.

 

Premiera odbędzie się w formie relacji online, dostępnej na facebookowym fanpage’u biblioteki.

Podczas wydarzenia, twórcy wspólnie opowiedzą m.in. o inspiracjach i etapach powstawania gry.


Zamów reklamę w gazecie internetowej iKalisz.pl




W tym miejscu znajdziesz zapowiedzi i relacje z imprez kulturalnych w powiecie.


Autopromocja - Informator Budowlany - Artykuły, porady, ciekawostki

Autopromocja - Informator Ślubny - Organizacja, tradycje, porady


Informacje na temat edukacji w Kaliszu i okolicy.

Informacje na temat wydarzeń kulturalnych w Kaliszu i okolicy.



iPomagamy - wspieraj naszą zakładkę aktywnie

iKalisz.pl reklamy POLUB NAS NA FACEBOOKU - ikalisz.pl