iKalisz.pl reklamy
Z powiatu

Szkolna debata o Banku Centralnym

17 marca uczniowie Szkoły Podstawowej w Tłokini Wielkiej przeprowadzili ostatnie działanie w ramach realizacji ogólnopolskiego programu Złote Szkoły NBP, była to debata szkolna. W tej edycji drużyna projektowa postanowiła skorzystać z zaproszenia burmistrza i debatę zorganizowali w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Opatówku.

Młodzież poprzedziła wystąpienie starannym przygotowaniem. Przeanalizowali wiadomości zdobyte podczas realizacji projektu. Następnie wybrali eksperta i ułożyli ramowy plan dyskusji. Dodatkowo dobrali odpowiedni materiał wizualny, by uatrakcyjnić swoje wystąpienie oraz przypomnieli sobie obsługę platformy internetowej wykorzystywanej do komunikowania się na odległość. Na debatę zaprosili wielu znakomitych gości.

Debatę otworzył prowadzący Jakub Waszak z klasy VII, powitał wszystkich przybyłych gości oraz kolegów i koleżanki ze szkoły. Były nimi uczennice klasy VIII: Justyna Ciesielska, Maria Jakóbczak, Marta Machelak, Hanna Matuszczak, Aleksandra Niewiadomska i Izabela Wolf oraz uczniowie klasy VII – Piotr Alejziak i Nikodem Alejziak. Za stronę techniczną przedsięwzięcia odpowiedzialni byli uczniowie klasy VIII – Jakub Jach i Tomasz Janik. Następnie przystąpili do dyskusji na temat: "Czy warto poznawać Bank Centralny?".

Podczas debaty młodzież z klas VII i VIII szczegółowo wyjaśniła, czym jest Narodowy Bank Polski, udzieliła odpowiedzi na pytania: czy przeciętny Polak może być obsłużony w tym banku, czym zajmuje się "bank banków", jakie są jego główne funkcje, czym jest bilonomat i gdzie się znajduje, kto ma prawo do emitowania znaków pieniężnych Rzeczypospolitej Polskiej, kto jest odpowiedzialny za wprowadzenie do obiegu prawnych środków płatniczych, kto jest odpowiedzialny za wycofywanie z obiegu poszczególnych znaków pieniężnych oraz zatrzymanie fałszywych pieniędzy, czym są monety i banknoty powszechnego obiegu oraz kolekcjonerskie, czym jest Centralna Biblioteka Narodowego Banku Polskiego.

Ekspertka odpowiedziała na wszystkie pytania padające podczas debaty, które dotyczyły głównych funkcji oraz obszarów działalności Narodowego Banku Polskiego, popularności bilonomatu, czyli urządzenia samoobsługowego do zamiany monet, zabezpieczeń na banknotach. Poleciła obecnym stronę internetową NBP oraz kurs e-learningowy, dzięki tym źródłom wiedzy można zapoznać się ze wszystkimi zabezpieczeniami. Przekazała informacje na temat utylizacji banknotów oraz monet zniszczonych i tych, które wyszły z obiegu. W debacie wykorzystano również filmik z wycieczki do NBP, ilustrujący przebieg pracy bilonomatu. Organizatorzy przewidzieli krótką przerwę w czasie debaty, podczas której odtworzono piosenkę specjalnie ułożoną przez uczennice klasy V, pt. "Niech żyje bank".

Na zakończenie na ręce sekretarza gminy Opatówek wręczono symboliczny banknot 1000 zł wykonany przez uczennicę klasy VI w ramach realizacji projektu na lekcji plastyki. 







Tworzenie stron i sklepów internetowych - internetka.pl

Czytaj również

eriko mobilny żuraw
Praca
POLUB NAS NA FACEBOOKU